Onze merken II: Cristina Gavioli

Vanaf de lancering van de webshop van MyDressCode bestond het aanbod uit de merken Cristina Gavioli, DryLake, Lana, Minu, Morgan de Toi, Smash! en Smashed Lemon. In een serie blogs genaamd “Onze merken” wil ik jullie graag meenemen naar de achtergrond van deze merken en de redenen waarom juist deze leveranciers geselecteerd zijn om hun bijdrage te leveren aan de collectie in de webshop van MyDressCode. Vandaag het tweede deel; Cristina Gavioli.

Op de Modefabriek in Amsterdam, een beurs die tweemaal per jaar wordt gehouden en waarvan we er tot nu toe geen één hebben durven overslaan, ontmoetten wij ongeveer een jaar geleden Kim de Vries. Zij is de agent van Cristina Gavioli en is werkzaam in het familiebedrijf Dick de Vries Modeagenturen. We hadden meteen een klik en raakten gezellig aan de praat. Zij was degene die ons enthousiast maakte voor de jurkjes van Cristina Gavioli. Destijds kochten we een tweetal verschillende exemplaren in voor de herfst/winter collectie van 2016 en voor het huidige seizoen heb ik de sprong gewaagd naar 7 zorgvuldig geselecteerde en superoriginele jurkjes met Italiaanse allure.

Maar wat is nu eigenlijk de achtergrond van dit merk en wat maakt de jurkjes zo populair? Cristina Gavioli kent haar oorsprong in 1986. Een ontmoeting tussen Giuseppe Bertani en mode-ontwerpster Cristina Gavioli resulteerde in een harmonieuze samenwerking en sprankelende creaties voor vrouwen, te dragen in het dagelijkse leven of naar speciale gelegenheden (de overeenkomst met de missie van MyDressCode!). De kernwoorden van hun collecties zijn passie en creativiteit.

Het hoofdkantoor van Cristina Gavioli is gevestigd in Capri, in het centrum van één van de belangrijkste mode-districten van Italië. Het merk is succesvol geworden vanwege het aanbod van een brede collectie stijlvolle kleding, geschikt voor de meest exclusieve gelegenheden, maar ook gekenmerkt door simpelheid en verfijning en dus ook perfect voor het dagelijkse leven. Volgens het bedrijf zelf is echter de perfecte combinatie van kwaliteit en prijs de sleutel tot succes geweest.

Vandaag de dag investeert het bedrijf veel in communicatie via sociale media. Via hun kanalen laten ze ook duidelijk de vrouwelijkheid, verfijndheid en elegantie van hun collecties doorschemeren. Dit zijn dan ook de 3 kernwoorden waarin de missie van Cristina Gavioli is samen te vatten.

Volgens Kim is de kleding van Cristina Gavioli vooral populair geworden door de trendy stijl en draagbaarheid. Modebewuste vrouwen krijgen kortgezegd waar voor hun geld. De jurken zijn zowel chique als casual te dragen en laten duidelijk de Italiaanse roots zien. De focus van het merk draait om uitgewerkte details en een mooie afwerking. De jurken zijn geschikt voor dames in elke leeftijdscategorie. Dat laatste is dan ook de reden waarom MyDressCode jurkjes van dit merk aanbiedt.

Bekijk hier onze huidige collectie van Cristina Gavioli. Leuke bijkomstigheid: de jurkjes van Cristina Gavioli zijn deze week allemaal 40% afgeprijsd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zes + 9 =